måndag 6 april 2009

Ännu en långfredag, i en påskhares liv

Då var det långfredag igen, en sån där typisk söndag, dagen före arbete. Jag tänkte när jag gick på semester, att den här gången skulle jag njuta av ledigheten, men vips så är det dags att jobba igen. Det är inte klokt vad fort ett år kan gå.

Igår var jag och mina goda vänner, Kalle Kanin och Snurre Sprätt på puben. Det är något vi haft som tradition varje skärtorsdag, trevligt!
I vanlig ordning blev det allt för många äggtoddys och mina vänner lade till med sina mindre charmerande egenskaper.
Det började med att Kalle gick omkull och slog ut en av sina framtänder. Han är helt hopplös!

Snurre som är singel , började spana in varenda kanintofs som passerade.
Han känner inga gränser och förra året resulterade det i tolv nya kullar och skyhöga underhållskostnader... Att han aldrig lär sig!

I morgon är det jobbardag och det blir ett fasligt slit. Att gömma påskägg är inte så enkelt som det låter. Det är inte som på julen att bara de snälla barnen får, nej även de som skjuter efter mig med slangbella har tydligen rätten på sin sida.
Det kommer att bli en lång dag och det är inte konstigt, att man så snart det är över somnar på soffan, helt utarbetad och med otvättade öron...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar