torsdag 5 mars 2009

Ovanliga åkommor, bloggblackout

Igår efter ett samtal med min syster erkände jag för mig själv, jag lider av bloggblackout.
Det är ovanlig åkomma som det ofta inte talas högt om och jag har precis tagit mig ur den första fasen, förnekelse. Nu är jag äntligen på bättringsvägen.

Bloggblackout

Förekommer: Smittan kan förekomma i vissa, dock rätt sällsynta bloggar, skvallertidningar, räkningar eller i annan form av ångestframkallande text. Åkomman kan också uppkomma av meningslöst grubblande.

Symtom: Tunghet i huvud, svidande ögon, stelhet i händer. Fullständig oförmåga att blogga. I mer sällsynta fall ( ca 1/1000 ), ett onormalt passivt betende.

Botemedel: Ett stort glas rött vin eller en fetinggrogg i kombination med rehabträning.

Rehabträning: Starta en ny blogg i falskt namn...och skriv så att all negativitet i dig kommer ut...Läs dock aldrig texten som kommer fram. Var noga med att blockera bloggen för andra läsare så att inte smittans sprids vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar